Het wonder dat ROC heet

Graag jullie aandacht voor het volgende: het zogeheten wonder de ROC’s. Een ROC is een Regionaal Opleidings Centrum en ze schieten momenteel als paddestoelen uit de grond. Elk zelf respecterend dorpje heeft er wel eentje. Zo ook in het pitoresce Veghel. Echter weet ik niet of we er zo gigantisch blij mee moeten zijn, want alles is er gewoon ronduit kut geregeld. Hieronder enkele voorbeelden:

Laten we beginnen bij de trots van de ROC’s, een trajectbegleider. Dit is iemand die jou, gedurende je opleiding, bij staat en er voor zorgt dat je zo simpel en vlot mogelijk door je opleiding heen kan stromen. Tenminste, dat is de bedoeling. Ik ben bijvoorbeeld al aan mijn 4e trajectbegleider toe in 2 jaar. De een wordt ziek, de ander is te druk en weer een ander vertrekt.

Dan de administratieve rompslomp. Van ons (leerlingen administratie) wordt verwacht dat we alles netjes bijhouden en we worden, met de spreekwoordelijke nek aangekeken, wanneer dit niet geschied. Echter, als het ergens een zooitje is, dan is het wel bij onze geweldige ROC’s zelf. Alles, maar dan ook echt alles, wordt kwijtgeraakt. Tot aan de toetsen toe! Mijn toets heeft het ooit helemaal tot ROC Oss gehaald. Daar is hij uiteindelijk terug gevonden, knap staaltje administratief werk. Nog maar te zwijgen over brieven die je wel gekregen zou moeten hebben maar, niet hebt gekregen. Verder is het noodzakelijk je kopie ID een keer of 3 in te leveren, per opleiding.

Maar je zou dan toch verwachten dat ze naar een jaar lang prutsen, de “welverdiende” vakantie gebruiken om orde op zaken te stellen. Alweer mis! Ze ketsen er nog vlug van te voren een briefje tegenaan en daar moet je het mee doen. Opzich nog niet het grootste probleem, mits de brief zou kloppen. Maar ook hierin, is het ROC niet geslaagd.

De desbetreffende brief vindt je hier. Wat klopt er niet aan?

  • Er wordt gesproken over het niet nodig hebben van nieuwe boeken voor leerjaar 4. Echter, voor de niet oplettende administratief medewerker: IK GA NAAR LEERJAAR 2 NIET NAAR 4.
  • Bijgevoegd behoorde ik een cijferlijst aan te treffen, met tot dusver behaalde resultaten. Je voelt hem waarschijnlijk al komen, er zat geen cijferlijst bij.
  • Mochten er fouten in vermeld staan, neem dan contact op met je trajectbegleider. Die ene, die je dus niet hebt. Wel dat kan dan per e-mail, die er niet bij staat.

Knap, om zoveel fouten in zo’n korte brief te plaatsen. Misschien zelf een opleiding administratie volgen alvorens te beginnen aan de baan? Voor de liefhebber heb ik nog een kast vol met voorbeelden hoor. Het is niet eens bekend wanneer ik weer naar school moet, ik moet maar een gissen of zo denk ik. Volgende week een keer???? Ik heb echt geen idee. Mijn voorstel: Eén bom op het begrip ROC en terug naar de oude leersystemen. Au revoir!

9 reacties op Het wonder dat ROC heet

  1. Bas zegt:

    Ik heb er anders wel mooi mijn ICT BOL 4 Opleiding gehaald.. zonder enige tegenslagen.

  2. Joost van Os zegt:

    Dan bedank dat engeltje op je schouder maar. Ik ken verder niemand die er een vol jaar heeft gezeten en geen gezeik heeft gehad.

  3. KingKong zegt:

    ik ook zit er nu 4 jaar wel 1jaar blijven zitten mjaa da was mn eigen schuld! en ga nu naar mn laatste jaar! no problemo

  4. Frank zegt:

    Ze pikken natuurlijk ook de mensen uit die ze willen pesten. Blijkt hier wel weer

  5. Joost van Os zegt:

    Ja Frank, zou ik ook zeggen. Wacht maar tot jij er zit. Het systeem zuigt gewoon. Pff ik ben zo weinig gaar he, het is nu 3:41 uur, wss. lig jij al lekker op één oor. Ik ga zo ook maar eens wat Friends aan zetten en dan ronken.

  6. jvdh zegt:

    zomg! ga slapen ofzo niets te doen of wat!

  7. Joost van Os zegt:

    Kwam net thuis van stappen, tsja dan moet je even de site checken he;):P. BTW, die actuele tijden kloppen niet zie ik nu want ik was om 4 uur binnen, dan kan ik niet om 3:41 uur posten.

  8. Jeroen zegt:

    tsjah, hier op roc vlissingen is het niet veel anders helaas.

Geef een reactie

